
Państwo znajduje się w Europie, a dokładnie w południowo-wschodniej części, na Bałkanach. Stolicą Sofia, uważana jest za bardzo piękne miejsce. Bułgaria została członkiem Unii Europejskiej w 2004 roku. Powierzchnia całkowita wynosi około 111 tysięcy kilometrów kwadratowych. Klimat Bułgarii jest umiarkowany ciepły, kontynentalny, suchy, nad morzem wilgotniejszy. Najpiękniejszym zabytkiem jest miasto Nesebyr, które położone jest na wybrzeżu Morza Czarnego zostało nazywane też bajecznym miastem. Znajdują się tam ruiny murów obronnych, baszt i arkad. Godny podziwu jest rezerwat przyrody Srebryna, w którym znajduje się także jezioro. W nim występuje 67 gatunków roślin, 39 gatunków ssaków, 21 gatunków gadów i płazów, i więcej niż 10 gatunków ryb. Rezerwat ten znany jest z wielu gatunków ptaków, dokładnie 179 rodzaju. Między innymi znajdują się tam: pelikany, czaple i kormorany. Drugim zabytkiem jest Grobowiec tracki w Swesztarii, czyli grobowiec wodza trackiego plemienia Getów, odkryty w 1982 roku. Biura podróży latem mają najwięcej pracy. Lato kojarzy nam się głównie z wakacjami i upalnymi temperaturami. Dlatego wiele osób wybiera urlopy właśnie w porze letniej. Jeśli mają dzieci w wieku szkolnym to po prostu są do tego zmuszeni. W biurach podróży często namawia się turystów do tego żeby w podróż wybierali się także jesienią. W ciepłych krajach nadal jest gorąco. Natomiast w kraju jest po prostu wygodniej, gdyż w kurortach jest mniej turystów. Latem turystyka to najprężniej rozwijająca się gałąź gospodarki. Turyści zostawiają naprawdę dużo pieniędzy podczas swoich wojaży. Biura podróży przeżywają prawdziwe oblężenie dlatego często namawiają na ofert jesienne, gdy ruch lekko słabnie. Praca w biurze podczas letnich miesięcy to prawdziwa nauka zawodu, gdyż nie ma wówczas czasu na przysłowiowego lenia. Tymczasem turyści bacznie obserwują na jakim poziomie jest obsługa w biurach podróży. Wystawiają swoje oceny, według których przedstawiają biuro podróży znajomym. Ta szeptana reklama w tej branży sprawdza się znakomicie. Ogólnie, specjaliści zauważyli, że w turystyce najbardziej sprawdza się właśnie ten typ reklamy. Dopiero od niedawna polskie biura podróży zdecydowały się na kampanie telewizyjne. Do tej pory wystarczał katalog i rzesza bardzo zadowolonych klientów. To właśnie podczas letnich wakacji możemy najwięcej dostrzec w pracy biura podróży.