Co jest ważne dla klienta w ocenie produktu hotelarskiego

Co jest ważne dla klienta w ocenie produktu hotelarskiego

W hotelarstwie, wyznacznikiem jakości i standardu hotelu jest kategoryzacja. Mimo, iż kategoryzacja jest obecnie dobrowolna – właściciel nie musi starać się urzędowo o konkretną ilość gwiazdek, sieci hotelowe na pewno z gwiazdek nie zrezygnują, ponieważ to gwiazdki różnicują jego produkty hotelarskie. Każda sieć ma w swojej ofercie hotele o zróżnicowanym standardzie, w zależności od kraju, miasta, w którym są zbudowane, oraz od dedykowania ich konkretnej grupie gości hotelowych. Kategoryzacja obejmuje stopniowanie hoteli od jednej do pięciu gwiazdek, gdzie pięć gwiazdek oznacza hotel luksusowy z wszelkimi wygodami dla klienta, z pełna obsługą zarówno klienta indywidualnego, jak i grupowego i konferencyjnego. Z pewnością, żadna z sieci nie wybuduje hotelu o jednogwiazdkowych standardach w wakacyjnym kurorcie, bo nie będzie to dla niej opłacalne. W takim miejscu może powstać obiekt luksusowy, konferencyjny, który będzie przyciągał zamożnego klienta. Hotele z jedną gwiazdka, powstaną jako uzupełnienie całościowej oferty – przy autostradach, drogach szybkiego ruchu, na obrzeżach miast – jako obiekty na jedna, dwie noce dla podróżnych będących w drodze. Według dokonanych badań, przy wyborze hotelu turyści kierują się przede wszystkim jakością obiektu, ceną, poziomem obsługi, a dopiero na końcu dodatkowymi atutami jak atrakcyjna lokalizacja, kadra, czy rozszerzenie usług dla klientów.