Kategoryzacja hoteli, czyli ujednolicenie standardów

Kategoryzacja hoteli, czyli ujednolicenie standardów

W sieciach hotelowych, z wyjątkiem hoteli azjatyckich, afrykańskich stosuje się kategoryzację ujednoliconą ilością gwiazdek adekwatnych do oferowanych w hotelu świadczeń. Każda siec ma w swojej ofercie hotele od jednej do pięciu gwiazdek, tak aby każdy klient mógł wybrać świadczenia odpowiednie dla swoich potrzeb i finansów. Hotele z jedna gwiazdką mają najniższe ceny, ale też oferują jedynie podstawowe świadczenia. Wyposażenie pokoju jest bardzo skromne – podstawowe meble, czyli łóżko, szafa, nocna szafka, umywalka – łazienka może być już na zewnątrz. Minimalna powierzchnia, to 8 m2. W hotelu może być bar szybkiej obsługi lub restauracja, serwująca śniadania za dodatkową opłatą. Hotele dwugwiazdkowe mają pokoje o powierzchni od 9 m2, a ich wyposażenie wzbogacone jest o telefon i telewizor, łazienka jest przy pokoju. Tu śniadanie zazwyczaj wliczone jest w cenę noclegu. Przy trzech gwiazdkach, pokoje mają klimatyzację, pościel i ręczniki są wymieniane każdego dnia, hotel zapewnia parking i rekreację. Hotele czterogwiazdkowe, to noclegi na bardzo dobrym poziomie – w pokojach są dodatkowe kanapy, fotele, hotel zapewnia centrum biznesowe, sale konferencyjne, goście mają dostęp do codziennej prasy. W pokojach są minibary. Pięć gwiazdek zapewnia obsługę i wyposażenie na najwyższym, luksusowym poziomie, oferuje pokoje jedno, dwuosobowe, apartamenty, szereg świadczeń w celu zadowolenia klienta z pobytu. Obsługa zarówno w czterech jak i pięciu gwiazdkach musi być wielojęzyczna.